Az Amway 5 milliárd forint árbevételt ért el tavaly Magyarországon

Gazdaság

Az Amway közel 5 milliárd forintra növelte magyarországi árbevételét tavaly az egy évvel korábbi 4,1 milliárd forintról – közölte a közvetlen értékesítéssel foglalkozó cég az MTI-vel.

Az Amway 460 terméket kínál Magyarországon, amelyek 30 ezer forgalmazó segítségével jutnak el a fogyasztókhoz. A márka legnépszerűbb termékei a vitaminok és az otthonápolási termékek.

Az 1959 óta működő Amway jelenleg a világ legnagyobb és egyik legismertebb közvetlen értékesítéssel foglalkozó vállalata. A cég 1,5 millió üzleti vállalkozóval világszerte több mint 100 országban van jelen, 2015-ben 9,5 milliárd dollár forgalmat ért el globális szinten. A cég elsőként Magyarországon kezdte meg kelet-európai terjeszkedését 25 évvel ezelőtt.

Az Amway-nek a régióban 5 raktárközpontja van, ebből az egyik 2007 óta Budapesten működik. A kontinens egyik legmodernebb technológiájával felszerelt raktára 7 országot – Magyarországon kívül Horvátországot, Szlovéniát, Romániát, Ausztriát, Olaszországot és Bulgáriát – szolgál ki. A hazai központból 2015-ben összesen 750 ezer csomagot, ezekben 9 millió terméket szállítottak ki a régió országaiba.

A legtöbb termékforgalmazó Budapesten, Debrecenben, Szegeden, Győrben, Nyíregyházán, Kecskeméten és Székesfehérváron foglalkozik a márka termékeinek értékesítésével.