Mivel időről időre Debrecen is szerepel a légszennyezéssel kapcsolatos hírekben, így megkérdeztük a városvezetést, hogy tervez-e intézkedéseket. Gondoltunk itt például a dízel autók kitiltására, dugódíjra, zöld felületek növelésére a belvárosban, városszélen parkolóházak építésére, újabb villamos- és trolipályák kiépítésére, illetve arra, hogy alakul-e a témával kiemelten foglalkozó bizottság.
Az önkormányzat válaszában a következőket taglalja:
A levegőben megjelenő szmog, azaz szálló por (PM10) koncentrációjának megemelkedését nem elsősorban a gépkocsik által kibocsátott üzemanyag-gőz, hanem a szilárd tüzelésű fűtés okozza.
Az is bizonyítja ezt a tényt, hogy a szálló por koncertrációjának megemelkedése nem csak Debrecenben, hanem kisebb településeken, például Kazincbarcikán vagy Putnokon is gyakran kimutatható. Ezért a közlekedés korlátozása nem szüntetné meg a jelenséget.
Ennek ellenére a debreceni önkormányzat jelentős forrást fordít környezetvédelmi célokra.
Jelenleg 80 kilométernyi kerékpár utat használhatnak a városban biciklizők, de a következő években TOP-forrásból újabbak is épülnek például a Diószegi úton és Kismacs irányába. Ennél is fontosabb a Zöld város programunk, amelyben jelenleg 6 városrészben (Újkert, Vénkert, Sestakert, Libakert, Dobozi-lakótelep és belváros) indul a zöldterületek – parkok, játszóterek stb. – korszerűsítése összesen 3,7 milliárd forintos TOP-forrásból. Ezen túl hamarosan beadjuk a pályázatokat a Tócóskert és a Tócóvölgy ilyen korszerűsítésére is
– írja közleményében Iván Aurél sajtófőnök.