Van értelme az óvodásokat angolul tanítani?

Helyi hírek

A mostani generációknak nyelvtanulás szempontjából sokkal könnyebb a helyzete, mint régen volt. A fiatalok jelentős része beszél idegen nyelveket, tanulhatnak és dolgozhatnak külföldön, egyre gyakrabban különböző nemzetek gyerekei házasodnak össze és vállalnak gyerkőcöt. Ezek a kétnyelvű családok, ahol az egyik szülő más nyelven beszél a kicsikkel, mint a másik. Így szinte észrevétlenül tanulnak meg egyszerre két nyelvet.

Ebben a cikkben arról számolunk be, hogy van-e értelme az óvodásoknak angolt tanítani, valamint kitérünk arra, hogy mikor indulnak nyelvtanfolyamok budapesti nyelviskolában.

Akkor hátrány, ha több nyelven beszél a kicsi?

Rengeteg kutatás is alátámasztja, hogy nagyon sokat segít az, ha a gyerek használhatja az anyanyelvét, de az általa megismert másik nyelven is alkalmazza a különböző készségeket és képességeket.

Sokan azt vallják, hogy az óvodás korú gyereknek nem nyelvet kell tanulni, hanem játszani, ami igaz is, de nem a konkrét nyelvtanulásról van szó, hanem a nyelv megismeréséről. Arról, hogy az ovis lurkók teljesen természetes lesz, hogy egy dolgot több néven is hívhatunk, hiszen a hangképző szerveink kialakítása miatt mindenki el tud sajátítani bármilyen hangot. Az ember alapból képes több nyelvet együtt kezelni, az anyanyelvétől  függetlenül angolt, németet, franciát, szinte bármit el tud sajátítani.

Ha a szülő az általa tanult nyelvet szeretné átadni a gyerekének neki is ismerkednie kell vele, hiszen a játékok, mondókák, lovagoltatók senkinek nincsenek benne a szókincsében egy tanult nyelven.

Ha a gyerek hallja az új nyelvet az arra fogékony korai időszakban, ha nem is használja később, akkor is adni fog egy alapot neki. Főleg, ha később elkezd nyelvet tanulni, mert az agy eltárolja a nyelv ritmusát, felépítését, nyelvtani szerkezetét. Az is nagyon fontos, hogy a gyerek 12 éves kora előtt nem tanulja a nyelvet hanem elsajátítja, a nyelvtanulás csak 12 éves kor után számít tanulásnak.

Mit szeretne elérni a szülő a gyerek nyelv elsajátításával kapcsolatban?

Kérdés persze, hogy megértse vagy beszélni is tudjon az adott nyelven, illetve képes legyen kommunikálni a rokonokkal. A gyereknek mindig kell, hogy legyen motivációja.

A kétnyelvű családokban a gyerkőc 2-3 éves kor körül jut el oda, hogy ha meg akarja értetni magát valamelyik szülővel, akkor az ő nyelvén kell beszélnie hozzá. Az óvodásoknál legjobban a bábok, babák használatával lehet elérni, hogy használjon az új ismereteit, hiszen a babával beszélget, de a baba csak bizonyos nyelven ért.

Lehetőségek óvodás korban

Amennyiben tudatosan szeretnénk nyelvre taníttatni gyermekünket akkor a budapesti Behappy angol nyelviskolában induló nyelvtanfolyamokra bátran be lehet íratni a kicsiket. Folyamatosan indulnak képzések, így nem maradtok le semmiről.

Összegezve

Elmondhatjuk, hogy napjainkban a nyelvtudásnak nagyon nagy szerepe van az életünkben, ezért jó ha minél kisebb korban kezd egy nyelvet elsajátítani a gyermekünk. Ha nem is beszéli azt, idősebb korban nagy segítség lehet a nyelv elsajátításához ez az agy által eltárolt információ. (x)