Trójai marketing és ufo-effektus

Egyetem

A Fórum bevásárlóközpont igazgatójától kaptak szakmai tanácsokat a Debreceni Egyetem marketing szakos hallgatói.

A Gazdaságtudományi Kar hallgatóiból megalakult élelmiszer marketing szakcsoport havonta szervez szakmai előadásokat, amelyek főként a kereskedelem és marketing szakon tanuló diákok gyakorlati szemléletét erősítik.

– Eredetileg egyszerű szakestként indult útjára ez a rendezvénysorozatunk körülbelül egy évvel ezelőtt. Örömmel látjuk, hogy egyre több hallgató érkezik az előadásokra. Ezeken az alkalmakon kiváló gyakorló szakemberektől leshetik el a szakma fortélyait – tájékozatott Polereczki Zsolt, a Marketing és Kereskedelem Intézet adjunktusa.

A februári rendezvény a bevásárlóközpontokban végzett marketing tevékenység sajátosságait mutatta be csütörtök délután. Átányi Ajtony, a debreceni Fórum igazgatója a bevásárlóközpont marketingstratégiáját osztotta meg a hallgatósággal.

– A legfontosabb szempont mindig az, hogy megfelelő büdzsé legyen erre a munkára, és a meglévő tudásanyagot mindig a helyi sajátosságokhoz mérten alkalmazzuk – összegezte a stratégia lényegét Átányi Ajtony.

Az igazgató szerint Debrecenben egy ufo-effektus volt a Fórum megjelenése, mert ebben a viszonylag konzervatív városban elég rossz fogadtatása volt a bevásárlóközpontnak. Ráadásul a megnyitó évben kezdett tombolni a gazdasági válság. Ezért minden lehetséges eszközt bevetettek, hogy kihasználják a komplexum adottságait, és az üzletekbe csábítsák a potenciális vásárlókat. A teljesség igénye nélkül a billboardok (óriásplakátok), a city lightok (poszterek), a villamos reklámok, a kuponakciók, valamint a családi- és divatrendezvények mind ezt a célt szolgálják. A város vonzáskörzetét – például a Hajdúszoboszlón üdülőket – pedig úgynevezett trójai marketinggel bombázzák. Ez azt jelenti, hogy a hoszteszek még a strandon is felkeresik a vendégeket, hogy ha unatkoznak, vagy rossz az idő, akkor jöjjenek Debrecenbe vásárolni.

unideb.hu