A GfK felmérése szerint a többség elégedett a budapesti repülőtérrel, de kifogásolják elérhetőségét

Helyi hírek

Egy felmérés szerint a többség elégedett a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér szolgáltatásaival, de javítandónak tartják a megközelíthetőségét és a parkolási lehetőségeket – derül ki a repülőtér üzemeltetője szerdán az MTI-hez eljuttatott közleményéből.

A reprezentatív felmérést a Budapest Airport (BA) megbízásából a GfK Hungária piackutató végezte márciusban és szeptemberben ezer fős mintán.

Rolf Schnitzler, a BA vezérigazgatója a megközelíthetőséget ért kifogásokkal kapcsolatban közölte: a repülőtéri vasútvonal megépítését a Budapest Airport Zrt. teljes mértékben támogatja, a repülőtéri fejlesztéseket tartalmazó megállapodástervezet aláírásra kész.

“Ahogyan a válaszadók is jelezték, a gyorsforgalmi út és a belvárossal összekötő vasútvonal sokat lendítene az országról kialakult kép erősítésén” – tette hozzá.

Tájékoztatása szerint a BA hosszútávú fejlesztési tervei között szerepel egy multimodális csomópont és egy többszintes parkolóház építése, ami a két évvel ezelőtt indított – majd a kormány által leállított – parkolóház-projektet váltaná ki.

A felmérésben a válaszolók 83 százaléka tartotta fontosnak a repülőtér környezeti hatásainak kompenzálását. Ezzel kapcsolatban az üzemeltető azt írta, az egy utasra jutó szén-dioxid kibocsátás az elmúlt 5 évben 49 százalékkal, az egy utasra jutó ivóvíz-felhasználás pedig 30 százalékkal csökkent, a BA hulladék-újrahasznosítási aránya 70 százalék – olvasható a közleményben.

Hiányosságként emelte ki a tavaszi felmérésben részt vevők közel egyötöde a terminálokon található kényelmes székek elérhetőségét. A Budapest Airport azóta átadta a forgalomnak az új 1-es mólót, ahol több mint ezer ülőhely van.

Az őszi fókuszcsoportos vizsgálatban résztvevők meglátása szerint a koronavírus-járványnak megfelelően kezeli a repülőtér a higiéniás előírásokat. Üdvözölték a személyes kontaktust kerülő fejlesztéseket, mint az önkiszolgáló poggyászfeladó automaták számának növelése, az önkiszolgáló utasfelvétel lehetősége.

A közlemény szerint a többség egyetért abban, hogy a repülőtér Magyarország kapujaként funkcionál, nemzetközileg elismert, jól szervezett és professzionális szolgáltatásokat nyújt, folyamatosan fejleszt az utasélmény javítása érdekében.

A válaszadók háromnegyede úgy gondolja, hogy a légikikötő tiszta és biztonságos, könnyű az eligazodás, és a személyzetet is hasonló arányban tartják professzionálisnak és barátságosnak.

A repülőtér honlapját és Facebook oldalát látogatók 70 százaléka kedveli a BA webes felületeit, tízből nyolc-kilenc megkérdezett általánosságban egyetértett azzal, hogy a repülőtér őszinte, nyílt és jól kommunikál – áll a közleményben.